Workshops

Digitale marketing

Omdat veel vragen blijven terugkomen, ongeacht hoe vaak er iemand komt spreken in verband met digitale media marketing. Alles klinkt interessant maar de uitvoering zelf blijft uit. Zelfs de kleine ingrepen die de vindbaarheid van winkeliers, bedrijven of ondernemers aanzienlijk verhoogt worden niet in acht genomen. Dit omdat het hen vaak aan kennis of beweegredenen ontbreekt. Een veel voorkomende reden is het gebrek aan tijd om zich te verdiepen in iets dat buiten de comfortzone ligt. Daarom is het belangrijk om advies op maat te kunnen geven. Ook aan zij die met argusogen naar de digitale wereld kijken. Al die ‘dot-com’ reuzen zijn ook zo imposant.

In een aantal workshops begeleid ik telkens een kleine groep zelfstandigen (van winkeliers tot ondernemers) het digitale tijdperk te begrijpen . Waarom het belangrijk is om online vindbaar te zijn. Mensen zoeken steeds minder analoog, boekjes verdwijnen steeds vaker ongeopend in de papiercontainer. Hoe maak je je zaak opnieuw bekend en vindbaar voor de lokale en niet lokale bevolking?

Workshop vindbaarheid

Je zaak vindbaar maken. De eerste stap naar digitale marketing, ervoor zorgen dat je zaak een digitale identiteit krijgt.

Wat zijn de vereisten om mee te doen?

Enkel je bedrijfsgegevens, tablet, smartphone of laptop

Wat doen we tijdens deze workshop?

Vermijd dat iemand anders jouw naam kan gebruiken. Dit verhoogt ook je autoriteit bij zoekmachines.

Je zaak letterlijk op de kaart zetten

Er zijn tal van platformen waar je gratis een account op kan maken. Deze platformen hebben een eigen marketingplan. Een extra plek waar mensen je kunnen vinden!

Er worden tal van hulpmiddelen aangeboden. Tijdens de workshop gaan we een paar apps van Google gebruiken om jouw zaak bij te staan.

Workshop SEO & Analytics

Je website analyseren en beter scoren tussen de zoekresultaten van zoekmachines

Wat zijn de vereisten om mee te doen?

Enkel je bedrijfsgegevens en een website, tablet, smartphone of laptop

Toegang tot de back-end/gegevens van je website is handig.

 

Wat doen we tijdens deze workshop?

Voor dit onderdeel heb je toegang nodig tot de back-end van je website. Je websitebeheerder kan dit ook voor jou doen.

Er zijn meerdere analytics programma’s (hotjar, MarketGoo, etc)

Zo kan je jouw aandacht beter verdelen en inzetten op jouw doelstellingen.

Afhankelijk van een aantal factoren (platform waarmee je website werd gebouwd) kan je een aantal Keywords selecteren. In het kort, woorden waarmee jij geassocieerd wilt worden.

Hiervoor zijn tal van applicaties die je leven een stuk gemakkelijker maken. Maar ook zonder deze applicaties zijn er een aantal basisregels. Deze gaan we toepassen op je website.

Workshop Social media

Weet je niet goed waar te beginnen of lijkt het alsof je geen impact maakt

Wat zijn de vereisten om mee te doen?

Enkel je tablet, smartphone of laptop

Bedrijfspagina op jouw gekozen media

Wat doen we tijdens deze workshop?

Een stramien opstellen waarbinnen je jouw content kan plaatsen zodat je pagina consistentie krijgt.

Berichten met gewoon je producten werken zelden of nooit. Met storytelling vertel je een verhaal waarmee je jouw doelgroep kan interesseren. Vergeet niet dat mensen in hun vrije tijd op sociale media zitten, vaak zijn zij ook nog eens verveeld. 

Je content moet dus afgesteld zijn op de leefwereld van je ontvangers.

Dat sociale media veel tijd in beslag neemt is een understatement. Vooral door alle afleiding die het biedt. 

Wat als je jouw sociale media kon voorbereiden, inplannen en automatiseren? 

Wil je op de hoogte blijven van toekomstige workshops?
Laat dan even je gegevens achter in het formulier hieronder.

* Vereiste velden

Je kan je altijd uitschrijven langs de link onderaan in de voet van de mails.

Privacybeleid vind je hier

Ik gebruik Mailchimp als marketingplatform. Je informatie wordt met niemand gedeeld en enkel gebruikt voor het vermeldde doel. Door in te schrijven ga je akkoord met het Privacybeleid. Verder ben ik ook gebonden aan de gebruiksvoorwaarden van mailchimp